We hebben een kersverse ambassadeur: Little Dutch. Het bekende kinderlabel voor baby- en kinderlifestyle producten heeft meteen iets heel bijzonders gedaan: geheel belangeloos werd een knuffelpop ontworpen. Haar naam: Sophia.
“Wij kwamen met de Stichting Vrienden van het Sophia in contact voor het Sophia Lichtjesdiner 2018’’, vertelt Rinke van der Helm, grondlegger en eigenaresse van Little Dutch. We werden benaderd met de vraag of wij een houten scooter wilden doneren voor de veiling. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen. Toen wij persoonlijk kennis gingen maken zag ik hoe betrokken de mensen waren en dat herkende ik terug in ons eigen team. Het voelde meteen goed.’’
Geraakt
‘’Een rondleiding over de afdelingen in het kinderziekenhuis raakte mij enorm. Ik voelde meteen ‘hier vechten kinderen voor hun leven’. Het greep mij aan en ik wist: Little Dutch gaat een steentje bijdragen aan het Erasmus MC – Sophia Kinderziekenhuis.”
Pyama en slofjes
“Ik nam onze knuffel Rosa mee naar de eerste afspraak en daar zag ik het boegbeeld van het Sophia, het meisje in de gele stippeltjespyama, pas goed. Het idee voor de pop Sophia was geboren. Terug op kantoor zijn we meteen gaan schetsen en tekenen en we brachten de mascotte tot leven. De pop Sophia heeft wel wat aanpassingen gekregen. In plaats van het broekje deden we haar een pyjama-jurkje aan en daaronder de konijnenslofjes. Het bekende superhelden apenknuffeltje van het Sophia Kinderziekenhuis kreeg zij in haar armen. Zo hoort ze een beetje bij alle patiëntjes.”
Gezond zijn is niet vanzelfsprekend
“Een ziek kind heeft heel erg veel impact op het gezin. Daarom is het werk van de Stichting Vrienden van het Sophia zo enorm belangrijk. Wij steunen de Stichting door de pop Sophia op de markt te brengen, waarvan een deel van de opbrengst voor het Sophia Kinderziekenhuis zal zijn. De pop Sophia is vanaf 3 januari 2020 verkrijgbaar voor €17,95 in baby- en kinderwinkels in binnen- en buitenland, online en in de Vrienden van het Sophia webshop. De pop krijgt een charity label en duidelijke boodschap mee en wordt verpakt in een mooie doos met ziekenhuis-thema. Van elke verkochte pop gaat een bedrag naar de Stichting Vrienden van het Sophia. Hiermee hopen we meer bewustzijn te creëren: een goede gezondheid is immers geen vanzelfsprekendheid. En iedereen kan zo ook zijn of haar steentje bijdragen aan dit goede doel!”
Let op: vanuit de webshop van Stichting Vrienden van het Sophia leveren wij de pop zonder bewaardoos. Daarom is de verkoopprijs via ons €14,95 (excl. verzendkosten) in plaats van €17.95 (excl. verzendkosten). Bestel ‘Sophia’ via www.vriendensophia.nl/product/sophia-pop/