Nicolette van Dam en Bas Smit lanceren sneakerlijn voor kinderziekenhuizen

Na het grote succes van vorig jaar lanceren Nicolette van Dam en Bas Smit een limited edition collectie sneakers met dit jaar maar liefst acht verschillende sneaker modellen. In samenwerking met schoenenmerk REHAB Footwear gaat de verkoop dit jaar niet alleen online van start maar ook in verschillende winkels in Nederland. Ook dit jaar gaat er 15 euro per verkocht paar van de opbrengsten naar de drie kinderziekenhuizen; het Sophia Kinderziekenhuis, het Emma Kinderziekenhuis en het Prinses Máxima Centrum.

Vanavond start de verkoop van de sneakers online en bij de retailers van REHAB footwear. Fans moeten er snel bij zijn, want van elke sneaker is er maar een beperkte oplage én er zijn dit jaar vier golden tickets in de schoendozen verstopt, degenen met een golden ticket zullen persoonlijk door Bas en Nicolette verrast worden met een heerlijke lunch aan huis, verzorgt door Brasserie van Dam.

Zowel Bas als Nicolette hebben dit jaar vier sneakers ontworpen. Bas ging voor drie cleane witte sneakers met verschillende details zoals croco zwart, army details en blauwe lizard. Ook het nieuwe model is echte een must-have. Dit seizoen is Bas gegaan voor een Runner sneaker; stoer en fashionable met een super pasvorm en krachtige uitstraling.

Nicolette koos voor sneakers die ze zelf graag zou dragen: drie sneakers van stoer wit gewassen leer met groene snake-details, een golden touch en een heerlijke fuchsia metallic knalkleur. Voor het nieuwe model heeft Nicolette gekozen om voor een funky sneaker te gaan. Een fashionable sneaker die perfect past in het huidige straatbeeld, echte eye-catcher met een zool die anders is dan anders.

Bas: “Na het waanzinnige resultaat van vorig jaar had ik zo veel zin om dit jaar weer aan de slag te gaan! Dit jaar komt de collectie ook in een aantal winkels en dat is te gek want mensen vinden het misschien spannend om online schoenen te bestellen, maar nu kan je de sneakers ook gewoon even passen in een winkel om te voelen hoe lekker ze zitten. Ben zo enthousiast en mega trots op m’n collectie, drie cleane witte sneakers en een stoere coole runner!”

“Wij vinden het ontzettend gaaf dat er zoveel vertrouwen is en dat ook dit jaar de retailers met ons mee doen in dit avontuur. De sneakercollectie is weer met heel veel liefde en passie tot stand gekomen. Stoer, fashionable en toegankelijk, daar hou ik van.” voegt Nicolette toe.

Het logo van de collectie, die Nicolette zelf tekende, bestaat uit drie hartjes. Het logo staat voor de drie kinderziekenhuizen die het stel ondersteunt met de verkoop van deze sneakers.

“We doen graag iets terug voor de maatschappij. Bas en ik steunen het Sophia Kinderziekenhuis, het Emma Kinderziekenhuis, en het Prinses Máxima Centrum. Samen met REHAB footwear willen we een warm hart toedragen aan deze drie ziekenhuizen,” legt Nicolette uit.

Bas:We willen graag weer iets teweeg brengen waarmee we samen met Rehab iets tastbaars kunnen realiseren voor de kinderen in de ziekenhuizen.”

Nicolette en Bas lanceerde al eerder een succesvolle samenwerking met REHAB Footwear, waarvan ook een deel van de opbrengsten richting het goede doel ging. Met de opbrengst van vorig jaar hebben zij een interactieve vloer in de wachtkamer van het Emma Kinderziekenhuis kunnen realiseren, een speeltoestel, ook geschikt voor kinderen in rolstoelen, in de speeltuin van het Sophia Kinderziekenhuis en voor het Prinses Maxima Centrum hebben ze een aantal sportrolstoelen en comfortrolstoelen kunnen realiseren.

De sneakers zijn onder andere te koop via www.rehabfootwear.com

 

Stuur reactie

Beveiligingsvraag *

sophietje